O nas
Nasza placówka to skarbnica samodzielnych doświadczeń dzieci i zachęta do współpracy dzieci z rodzicami. To miejsce, w którym my dorośli wykorzystujemy swoją kreatywność, dobroć i dociekliwy umysł do zachęcania najmłodszych do myślenia, poznawania, marzenia, próbowania, działania.
W naszym przedszkolu najważniejszy jest dla nas uśmiech dziecka i jego harmonijny rozwój. Wierzymy, że dziecko umie i chce się rozwijać, a my je w tym wspieramy i tworzymy ku temu warunki. To dzięki własnej aktywności dziecko kształci się i eksploruje świat, który je otacza. Nauczyciele, którzy z ogromnym zaangażowaniem i pomysłowością malują naszą przedszkolną rzeczywistość, traktują dzieci w sposób podmiotowy, starając się zauważać ich indywidualne potrzeby. Zauważają i podkreślają wyjątkową rolę dziecka w życiu społecznym.
Proponujemy naszym młodszym towarzyszom naukę poprzez zabawę, kontakt z rówieśnikami blisko natury oraz przestrzeń na odpoczynek i swobodną zabawę każdego dnia. Uwrażliwiamy dzieci na piękno przyrody, tworząc przy tym warunki do eksperymentów, obserwacji przyrodniczych i pogłębiania zainteresowań naturą.
Przedszkole tworzy 14 grup. Każda grupa to ciekawe przygód, niepowtarzalne przedszkolaki wraz z twórczymi, pełnymi pomysłów Nauczycielkami, którzy tworzą wyjątkową przestrzeń, źródło doświadczeń. Każdy dzień to nowe, pełne niespodzianek wydarzenie.
Publiczne Pozytywne Przedszkole nr 4 jest publiczną, bezpłatną placówką, w której troszczy się o potrzeby edukacyjno-rozwojowe młodych Gdańszczan. Prowadzona jest przez Pozytywne Inicjatywy, powstała w ścisłej współpracy z Miastem Gdańsk i Uniwersytetem Gdańskim. Przedszkole zapewnia prawidłową opiekę nad dziećmi oraz wsparcie rodziców i opiekunów w procesie wychowania w oparciu o doświadczenie nauczycieli i dostęp do nowoczesnych metod pedagogicznych.
Przedszkole wchodzi w sieć Pozytywnych Przedszkoli Pomorza, które oprócz realizacji podstawy programowej Ministerstwa Edukacji Narodowej zostały wzbogacone o innowacyjną metodę edukacyjno-wychowawczą przygotowaną, nadzorowaną na początku istnienia przez zespół specjalistów z Zakładu Pedagogiki Społecznej Uniwersytetu Gdańskiego pracujący pod kierunkiem prof. dr hab. Marii Mendel.